GeoGuessr

Chcete do výuky zeměpisu vnést napětí, hru i rozvoj logického myšlení? Vyzkoušejte GeoGuessr – anglickou online hru, která vás a vaše žáky zavede na neznámá místa po celém světě. Úkolem je podle vizuálních indicií (dopravní značky, krajina, architektura, jazyk, …) uhodnout, kde na Zemi se právě nacházíte.

30. 10. 2025 Štěpánka Kys učitelé ZŠ a SŠ studenti učitelství

Bez popisku

V dnešní době nabízí digitální nástroje nové možnosti, jak přiblížit zeměpis i těm, které nikdy moc nebavil. GeoGuessr je to zábavná hra, která simuluje cestování po světě pomocí náhodných lokalit z Google Street View.

GeoGuessr je online hra, ve které je hráč náhodně umístěn na nějaké místo na Zemi a jeho úkolem je zjistit, kde se nachází. To, kde se nachází zjišťuje pouze prozkoumáváním svého okolí. Během 2 minut musí zaznamenat do mapy světa, kde si myslí, že právě je a poté se mu ukáže, jak moc se jeho určení místa shoduje či neshoduje s místem, na kterém skutečně byl. Čím přesnější je jeho odhad, tím více bodů získá.

Hra je dostupná zdarma pouze pro 3 lokace na den, plná verze s více lokacemi je dostupná po zakoupení.

Výsledek 1. kola hry GeoGuessr, zdroj: GeoGuessr.com

Proč GeoGuessr využít ve výuce?

  • dokáže z obyčejné hodiny zeměpisu udělat dobrodružství
  • rozvíjí geografickou představivost a prostorovou orientaci
  • podporuje vyvozování z kontextu a kritické myšlení
  • zvyšuje zájem o geografii
  • procvičuje práci s mapou
  • umožňuje hravou formou rozlišovat přírodní a kulturní znaky krajiny
  • možnost pro týmovou spolupráci

Jak GeoGuessr zapojit do výuky?

  • soutěž ve třídě – žáci hrají individuálně nebo ve skupinách, body si zapisují, hodnotí své odhady
  • popis krajiny – žáci mají za úkol popsat přírodní a kulturní krajinu
  • dopravní a infrastrukturní analýza – žáci sledují silnice, dopravní prostředky, mosty a veřejnou dopravu a diskutují o ekonomickém rozvoji oblasti
  • tvorba výstupů – každý žák si zapíše důvody, proč tipoval danou oblast

Tipy pro učitele

  • před hrou si připravte pracovní list s otázkami k pozorování
  • zvolte týmovou formu – podporuje diskuzi a spolupráci
  • využijte bodování – zapisujte body týmů či jednotlivců a vytvořte „žebříček cestovatelů“
  • propojte hru s mapou – po odhalení lokace si ji žáci dohledají na fyzické mapě nebo v atlasu

GeoGuessr nabízí způsob, jak probudit v žácích zvědavost, propojit výuku s reálným světem a rozvíjet širokou škálu dovedností. Ať už jako jednorázové zpestření nebo pravidelný prvek výuky, dokáže posunout výuku zeměpisu blíž k dobrodružství.

Zkušenosti z praxe

Rozhovor s Mgr. Janou Pecenovou (učitelkou na Základní a mateřské škole Ořechov)

Použila jsi GeoGuessr ve výuce jen jednou, nebo s ním pracuješ pravidelně?

GeoGuessr jsem do výuky zařadila jednorázově — obvykle před Vánocemi nebo letními prázdninami, kdy hledám pro žáky něco odlehčenějšího, ale zároveň vzdělávacího. Občas hru využívám i na konci hodiny pro ty, kteří splní úkoly (např. vyplnění pracovního listu nebo zápisu) dříve než ostatní.

Co žáky na GeoGuessru nejvíc bavilo? A bylo naopak něco, co je moc nezaujalo? Jak na hru reagovali?

Děti GeoGuessr bavil, protože mohly v týmech soutěžit o nejlepší výsledek, poznávat a objevovat nová místa. Připadalo jim to jako malá detektivka. Z drobných indicií, musely odhalit, kde se právě nacházejí. Naopak některé děti trochu odrazovalo, když se ocitly na méně zajímavých nebo špatně rozeznatelných místech, kde se těžko hledaly stopy. Také ne všichni byli zvyklí pracovat s mapou a orientovat se podle krajinných znaků, takže někteří měli pocit, že hádají spíš náhodně. Přesto většina žáků reagovala pozitivně a hru by si ráda zopakovala.

Jaké učební cíle se ti díky hře podařilo splnit?

Hra pomáhá dětem rozvíjet orientaci na mapě a prostorové myšlení. Musí propojit to, co vidí na obrazovce, s reálným místem na Zemi. Díky GeoGuessru si procvičují znalosti o státech, kontinentech, vlajkách, symbolech nebo jazycích, které se objevují na cedulích či budovách. Učí se také všímat si detailů a přemýšlet v souvislostech (například podle typu krajiny, dopravního značení nebo stylu domů odhadnout, kde se nacházejí).

Velkým přínosem je i rozvoj spolupráce v týmech, diskuze a argumentace. Učí se tak efektivní týmové komunikaci a obhajobě vlastního názoru. GeoGuessr tak nenápadně propojuje zeměpis s kritickým myšlením i týmovou spoluprací.

Co pro tebe bylo při používání GeoGuessru ve výuce největší výzvou?

Poslední dobou se výzvou stalo spuštění GeoGuessru vícekrát za sebou. Dříve počet spuštění byl neomezený, což už bohužel není.

Jaký tip bys dala učitelům, kteří chtějí hru ve výuce vyzkoušet poprvé?

Doporučuji si hru nejprve v klidu vyzkoušet, aby učitel získal přehled o prostředí a možnostech. Poté je dobré otestovat i technické fungování ve třídě (připojení k internetu, promítání, ovládání). Děti princip hry velmi rychle pochopí, takže není třeba se obávat složité přípravy. Na začátek se osvědčilo hrát společně – promítat hru a společně s žáky diskutovat o tom, podle čeho mohou místo poznat. Postupně lze žáky rozdělit do menších týmů, které mezi sebou soutěží. Hra pak funguje nejen jako zábavné zpestření, ale i jako efektivní nástroj pro rozvoj geografického myšlení a spolupráce.

Moc děkuji za rozhovor. 

„Děti GeoGuessr bavil, protože mohly v týmech soutěžit o nejlepší výsledek, poznávat a objevovat nová místa. Připadalo jim to jako malá detektivka.“

Mgr. Jana Pecenová
Ukázka ze hry po vyčerpání denního limitu bezplatných her. Hráč má možnost přejít na placenou verzi nebo počkat, až se časovač vynuluje.

Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info