SOČ učitelství

Obecné informace ohledně soutěže SOČ najdete v samostatném článku s názvem Středoškolská odborná činnost. Tam se dozvíte, jak funguje, kdo se může zapojit a jak celý proces probíhá. Tento článek se soustředí na kategorii úzce související s učitelstvím.

Andrea Teclová

Bez popisku

SOČ obecné informace

Přestože učitelství není typickým samostatným středoškolským předmětem, soutěž nabízí dva pedagogické zaměřené obory:

Tvorba učebních pomůcek a didaktické technologie

Zahrnuje práce související s tvorbou a využitím učebních pomůcek a didaktických technologií ve výuce, zájmových činností či mimo vyučování. Učební pomůckou se rozumí materiál nebo didaktický prostředek, který má přímý vztah k učivu a výukovým cílům. Mohou to být hry, učební aktivity či činnosti ve volném čase. Práce musí obsahovat popis a kompletní fotografickou dokumentaci pomůcky, jasné určení cílové skupiny, ročníku a tématu, vymezení výukového cíle, popis výukové metody a očekávaný či ověřený výsledek použití.

Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času

Zahrnuje široké spektrum společenských témat souvisejících s vývojovou, kognitivní, pedagogickou, osobnostní a klinickou psychologií. Témata se zabývají změnou psychického vývoje člověka a jeho v průběhu života, včetně intervencí a terapií. Patří sem i edukace dětí, dospívajících a dospělých, problematika volného času a jeho využití pro vzdělávání.
Ze společenského hlediska sem spadají i sociologická témata zkoumající jevy ve větších sociálních skupinách či celé společnosti. Nezařazují se sem práce zaměřené na vývoj didaktických pomůček ani společenská témata s historickým či kulturním kontextem.


Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info