Přednáška na téma Aktivní učení - mýty a fakta

Jste připraveni zdvojnásobit míru učení? Dr. Louis Deslauriers z Harvardu odhaluje šokující data o aktivním učení a proč je nevhodné učit bez něj. Pochopte iluzi učení a objevte metody, které zvyšují zapojení studentů a připravují je na budoucnost s AI a výzkumem.

25. 12. 2025 Mojmír Polnický učitelé ZŠ a SŠ studenti učitelství

Aktivní učení v hodině fyziky, vygenerováno LLM systémem Google Gemini dne 22.12.2025

Na co se ve videu můžete těšit.

Připravte se přehodnotit vše, co jste si dosud mysleli o tom, co znamená „dobře učit“.

Tento záznam vás provede nejnovějšími poznatky o tom, proč tradiční výuka často selhává a jak může aktivní učení proměnit způsob, jakým studenti skutečně chápou látku.

Dozvíte se:

  1. Co aktivní učení je – a co rozhodně není.
    Dr. Deslauriers přehledně vysvětlí, proč se kolem tohoto termínu v akademickém prostředí nahromadilo tolik zmatků a mýtů.
  2. Jaké výsledky přináší srovnání tradiční a aktivní výuky.
    Uvidíte překvapivá data ukazující, že studenti mohou z klasického výkladu získat jen minimum – a jak dramaticky se jejich porozumění zvýší, když se zapojí do aktivních činností.
  3. Co je iluze učení a proč nás tak snadno oklame.
    Pochopíte, proč si studenti často myslí, že se z plynulého, „snadného“ výkladu učí více, přestože největší pokrok nastává tam, kde je učení náročné a ne úplně hladké.
  4. Jak jednoduše začlenit aktivní prvky do vlastní výuky.
    Od využití clickerů až po efektivní práci ve skupinách – získáte praktické strategie, které lze zavést bez složitých příprav.

Ačkoliv je přednáška určena především pro vysokoškolské pedagogy, principy aktivního učení lze úspěšně uplatnit i na středních školách.

Záznam přednášky


Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info