Články

07.01.2014 ·

Den otevřených dveří Přírodovědecké fakulty MU: 18. a 21. ledna 2014

Zájemce o studium srdečně zveme na dny otevřených dveří. Konají se v sobotu 18. ledna 2014 a v úterý 21. ledna 2014 v areálu Kotlářská, kde nebude chybět možnost navštívit knihovnu a botanickou zahradu se skleníky i v Univerzitním kampusu Bohunice. V článku se dozvíte podrobnosti pro zájemce o studium učitelství i odborného studia a další informace o našem programu.

 
19.12.2013 ·

Vydali jsme skripta Maturita z matematiky na gymnáziu od Mgr. Aleše Kobzy, Ph.D.

V rámci projektu Učit se učit, díky kterému naše fakulta inovovala v letech 2010–2013 nabídku studijních kombinací zaměřených na vzdělávání, vyšlo několik zajímavých publikací. Věříme, že pro studenty i učitele gymnázií budou přínosem i skripta Maturita z matematiky na gymnáziu, které vytvořil  Mgr. Aleš Kobza, Ph.D., který vyučuje na parterské škole projektu, Gymnáziu Brno, Tř. kpt. Jaroše .

 
23.10.2013 ·

Publikace projektu Učit se učit: Na pomoc pedagogické praxi ke stažení zde

Rádi bychom Vás v tomto krátkém článku seznámili s publikací Na pomoc pedagogické praxi, která vznikla v rámci projektu Učit se učit a věnuje se přípravě studentů učitelství na pedagogické praxe, ale také problematice provozu školy, a pak tématům přípravy studentů učitelství na výuku předmětů biologie, fyzika, chemie, geografie, matematika. Publikaci zde najdete jako pdf.

 
23.09.2013 ·

Zpráva o 3. semináři pro organizátory pedagogických praxí

3. seminář pro organizátory pedagogických praxí a učitele z klinických škol navštívilo ve čtvrtek 12. září 2013 na Ústavu matematiky a statistiky Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity zhruba 25 účastníků. Byli zde jak organizátoři praxí a členové projektu Učit se učit z fakulty, tak středoškolští vedoucí učitelé praxí a studenti učitelství.

 
05.08.2013 ·

Několik poznámek k přípravě budoucích středoškolských učitelů fyziky

Ve Školních vzdělávacích programech, případně v Rámcových vzdělávacích programech pro gymnázia, se můžeme seznámit s průběžným i cílovým zaměřením fyzikálního vzdělávání. Podle něj  by měl žák během studia fyziky získávat odpovídající fyzikální poznatky ve vyučovacích hodinách i při domácím studiu, naučit se uskutečňovat fyzikální pozorování nebo také zpracovat výsledky laboratorní práci. Protože se fyzice učí žáci ve škole, položme si otázku, co by měl učitel fyziky učinit, aby žák nejen znal, uměl, dovedl, ale též prokázal schopnost získaných fyzikálních poznatků v životě využít?

 
26.07.2013 ·

Učitelství jako věda a umění ve filmových spotech a reportážích projektu Učit se učit

Věda je mocná, učit ji druhé vyžaduje umění. To ukazují i spot Pod kůží, videoupoutávka Utajená inspekce a série reportáží Odhalená inspekce, kterou by si určitě neměli nechat ujít zájemci o studium učitelství, protože vedle úvodního představení fakulty obsahuje i seznámení se základní oborovou nabídkou studia učitelství na PřF MU. V pětiminutových reportážích uvidíte, jak studenti učitelství odhalují  taje vědy. Zařídí, aby žárovka svítila modře, aby se oranžový a šedý prášek změnil v ohnivého hada nebo zahalí laboratoř mlhou hustou tak, že by se dala krájet... Podívejte se, a uvidíte.

 
| << < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> |
Strana 8 z 10